Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, June 23, 2012

Kembali... ;')

Salam..
dah lama tak update blog ni.. lebih tepat lagi sejak aku balik dari Cuti Gawai awal bulan Jun lagi
lebih tepat lagi ialah sejak ayahanda dan kanda pergi menyambut seruan Ilahi...
semua berlaku telalu pantas..
sekelip mata saja..
cuti yang aku harapkan akan menjadi cuti yang menyeronokkan, bertukar menjadi sepi.. sekelip mata,..

aku risau..
mak dan adik bongsu kat rumah, tiada teman..
rumah yang sunyi..
anak2 perempuan yang jauh merantau, jarang dapat berjumpa..
rumah yang tiada lagi suara ayah...

jujur, sudah sebulan berlalu,
tapi minda masih menerawang jauh ke Pahang
memikirkan kesihatan mak yang makin membingungkan
memikirkan adik bongsu yang istimewa... masihkah bersedih atas pemergian ayah dan abang..
adik menangis setiap kali pulang dari menziarah pusara ayah, berjalan perlahan-lahan memeluk ibuku sambil memanggil-manggil nama ayah,.
air mata jatuh setiap kali mengenangkannya... wajah mak yang sayu, wajah adik yang bersedih, wajah Awie yang masih terkilan..

jujur, ianya meragut tumpuan ulangkaji aku...
jasad di bilik kuliah, minda terbang jauh ke kampung halaman..
jasad bersama kawan2 yang sentiasa ceria, minda jauh memikirkan ibu dirumah...
jasad dihadapan pensyarah yang memberi ilmu, minda pergi entah kemana...

peperiksaan akan tiba,
jujur aku masih belum bersedia...

*sebelum air mata tumpah lagi, lebih elok aku berhenti dulu...
maafkan filah ya semua..
halalkan semuanya...
dari roh sampai jasad..
filah sayang korang semua...
love you always... :)

No comments:

Post a Comment