Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 11, 2011

Trip to JOHOR.. Hari kedua.

salam.. ok.. aku sambung trip aku.


bangun pagi tu, of course la aku g mandi dulu kan... pastu masuk bilik smule. dalam fikiran nie, apa yang terjadi malam tadi ek... bunyi ape yg aku dgr tu?? xkan dayah x dgr...
tibe2 dayah bukak tingkap bilik... WOW!! blakang umah dayah ada pantai.... maknenye yg aku dgr mlm td bkn mende bukan2 la...buat cuak aku jer....dari tingkap bilik dayah, boleh nampak SINGAPURA... memang mempegunkan aku... huhuhu... xsangke aku betul2 berada di penghujung selatan tanah air....




 pandangan Singapura dari bilik dayah.... nampak X???...



nie plak dari halaman rumah dayah...


dayah panggil sarapan, aku follow je... aku x nampak ayah dayah, aku tanyela.. pastu dayah ckp ayah die pegi ambik kupang..lepas sarapan, aku gie la nyibuk kat dayah dgn mak cik tgah siang kupang... nie bebarapa kupang yg aku sempat snap...
              
 dayah panggil nie kupang hijau...

 senang je nak siang kupang... buangkan aje rerambut yang melekat kat kupang tu... dulu mak dayah penah la keje kat satu kedai jual kupang kat area rumah diorang... 


 focus skit.. saje je aku letak gambar kupang banyak2... hehehe cantik wane ijau...


 pedulikan jari aku kat situ ye.. tgok kupang tu je...nampak x rerambut tu?? tu la yang memastikan kupang terus hidup.... kalu xde rambut tu, mati la kupang tu...



ha.. nie bukan kupang.... nie oyster.. orang melayu kite panggil tiram... tapi xde la mutiara kat dalam tu...huhuhu... 



tujuan utama aku datang johor adalah untuk siapkan assignment..

so, ape lagi.. proses typing pun bersambung... bosan duk dalam bilik, lepas lunch dayah ajak duk kat beranda blakang umah die... kami pun menaip la kat situ... best....angin meniup2 tudung pink striking aku nie...

 dayah tgh sibuk taip, aku sibuk ambik gambar.. hehehe.. nie la tudung pink yang aku pakai kalu gie rumah sape2...senang.. sarung je...kadang2 gie meeting kat kolej pun aku sebat aje.. hahaha x senonoh...


 bangkai bot nie btol2 depan beranda umah dayah...



 salah satu bot antara ijau dgn biru tu ayah dayah punye.. bot tu la yg ayah die bawak pegi ambik kupang tadi...kupang2 yg diambil tadi akan dijual selepas ditimbang.. besenye orang tempah, baru ayah dayah ambik...
rumah nie sbelah umah dayah... sape2 nak sewa bleh la.... rumah nie kosong...

 so, kitorang sambung la bt keje... sampai la pukul 2.30 pagi... Mira ada call aku sbelum tu, kami nak jalan2   esoknya...tapi assignment x siap lagi nie.. ape2 pun kene siap malam tu jgak.... memang penat giler nak siapkan keje tu... nasib baik kebanyakan keje2nya dah siap kat kolej...                                  




to be continued...                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment