Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, February 11, 2011

Trip to JOHOR.. Hari pertama.




Assalamualaikum.... ok.. ari tu aku cakap nak update blog pasal aku gie johor... kan kan kan... so, here I come...
objektif utama aku gie johor adalah untuk siapkan research english yg kene submit btol2 naik cuti tu... disamping nak jalan2 kenal JOhor... maklumlah aku mana penah pegi sbelum nie...

ok... aku habis exam hari khamis lebih kurang pukul 10 pagi... lepas tu aku n dayah terus siap2, balik kampung la... cuti seminggu je jgn lengah2 lagi... bertolak ke terminal kuantan, letak bagasi2 kat sana, pastu kitorang pegi la ECmall.. TENGOK WAYANG!!! teringin giler dah nie... filemnya ialah SEASON OF THE WITCH... berbaloi2!!  best giler!!! tapi sebelum tu, mestilah isi perut dulu kan....


masa kat TROPICANA FOOD COURT...

ni la dayah...


ok. lepas makan n tgok wayang, kami pun pegi la terminal kuantan.. bas ke johor pukul 5.30 petang.... tapi, sampai2 je bas, driver tu kata bas rosak... kene repair.. tgu sejam stengah...tapi bkn sejam stengah... sampai pukul 8 malam...dayah punyelah fade up.. aku standard jer.. hehehe... 1st time merantau sorang2 tanpa famili... kesabaran amat diperlukan....tapi dayah...:


sampai panjat palang tu sebab bosan menunggu...

pukul 8 lebih, bas pun sampai... kitorang pun bertolak la ke johor... jalan Jemaluang memang berliku2... dah macam roller coaster dah... nesib baik malam, orang tido, kalu x mau termuntah aku.. dah la lame giler x naik bas express.. hehehe... dalam pukul 2 lebih pagi, kami pun sampai kat Larkin Sentral...

larkin at night...

dalam stengah jam lepas tu, ayah dayah pun sampai... nak ambik kami.... sampai je kat rumah, aku ape lagi... cari mak dayah la.. nak salam.. pastu nak gie toilet... sejuk giler kot... huhuhu.... dayah pulak terus masuk dapur, korek2 something yg bleh dimakan... aku pun lapar jgak... dapat la aku merasa SAMBAL TELUR BELANGKAS... telur tu kalu dimasak, rupa die macam kuning telur ayam. tapi berganda2 kecik la dari telur ayam....nama la belangkas kan... siap makan,  dayah suruh aku masuk tido... penat gler dah semalaman duk dalam roller coaster....

tgah tido, tibe2 aku dgar bunyi macan air pantai membelah batu tembok!! ape plak tu??? aku cemas dah... tapi aku tgok dayah lena jer.. xde ape2 kot.. aku sambung tido la balik....

to be continued...

No comments:

Post a Comment