Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 10, 2012

My Tears

5 mac 2012

tarikh yg aku akan ingat smpai bila2..
Aku naik bas Plusliner Seremban – Kuantan pkul 4.30 ptg. Disebabkan bas Cityliner K.Pilah – Seremban lambat, aku terlepas bas pkul 9 pg. Dari pkul 9 pg smpai 4.15 ptg, aku merayau-rayau sekitar Terminal 1 Seremban.

Pkul 4.45ptg, bas pun bertolak ke KL. Aku letak tuala kecil aku ke muka pastu aku tido..penat kot jalan2 tanpa tujuan.

Pkul 6 ptg, bas sampai kat Terminal Bas Pekeliling. Masa tu aku terjaga, tapi aku masih tutup muka dgn tuala.. tetiba ada sorang lelaki duduk sebelah aku. Bese la tu kan.. bas ekspress.. aku x tgok pun muka die..
Die tgah ckp2 dgn telepon, aku perasan la awek die duk tgok lelaki sebelah aku ni kot luar tingkap bas tu... pastu tiba2 aku dgr lelaki tu cakap:

“sape ntah duk sebelah Bie nie.. dah la itam, gemuk plak tu.. makan ruang btol!!”

: ‘’’’’(

Aku terkejut.. memang masa tu aku tutup muka dgn tuala lg, so mgkin die x perasan yg aku dgr die ckp mcm tu....

Apa yg die ckp tu memang btol.. aku sedar tu.. dari dulu lagi aku sedar... dulu pun ada orang penah cakap macam tu kat aku... tapi aku berfikir positif lagi masa tu sebab kawan2 aku bleh terima aku... tapi hal tadi btol2 buat aku sedih + kecewa + terkilan + terkejut... : ‘’’(
Jadi kalau aku itam, gemuk, aku xde hak ke nak hidup kat dunia ni??? Aku mesti mati ke??? Atau aku kene bt plastic surgery???  : ‘’’’(

Aku sedih sgt....
4 jam aku thn nangis dlm bas tu.. sampai la kat Simpang Gambang. Turun je bas tu, aku nangis kuat2 kat bus stop tepi jalan tu.. nasib baik gelap. Xde orang kat situ..
Aku nangis sampaila abang aku dri Kuantan jemput aku.. dalam kete aku nangis lagi..nasib baik awie x pasang air cond, die bkak tingkap, so memang x dgr aku nangis,..

Masuk je umah, aku peluk mak kuat2, nangis kuat2,, memang x tahan dah... bila mak Tanya kenapa, aku just jawab “Gambang gelap, Dikno takut sgt”....: ‘’’(
 *Kecewa dgn sikap masyarakat Melayu kita....

*Dalam dunia ni, ada macam2 jenis manusia
Ada yg kurus, gemuk, cerah, gelap
Kalau kau x mampu nak kongsi dunia kita dgn orang2 macam ni,
Kenapa x dimusnahkan je orang mcm aku ni????

No comments:

Post a Comment